یک ملت نباید در تاریکی دیجیتال زندگی کند
اینترنت یک امتیاز نیست.
این یک حق انسانی است.
قطع اینترنت در مواقع بحرانی، دسترسی به اطلاعات حیاتی، مانند محل وقوع اعتصابات و نحوه دسترسی ایمن به مراقبتهای پزشکی را محدود میکند. چنین قطعیهای گسترده اینترنت، طیف وسیعی از حقوق بشر را نقض میکند. آنها به پنهان کردن جنایات در مقیاس بزرگ کمک میکنند، به گسترش اطلاعات نادرست دامن میزنند و دسترسی به اطلاعات را به طور غیرقانونی محدود میکنند. در عین حال، این قطعیها به شدت مانع کار روزنامهنگاران و ناظران حقوق بشر، از جمله مستندسازی و گزارشدهی در مورد نقض احتمالی قوانین جنگ توسط همه طرفها، میشود. قطعی ارتباطات همچنین میتواند به مصونیت از مجازات برای نقض حقوق بشر کمک کند.
